بررسی علمی و روانشناسی اعتیادهای رفتاری و مصرفی

مرکز مشاوره و روانشناسی ندای آرامش (مشکلات جنسی، اعتیاد های رفتاری و مصرفی، زناشویی، خانواده و کودک : منشی اختصاصی: 09128490944

بررسی علمی و روانشناسی اعتیادهای رفتاری و مصرفی

مرکز مشاوره و روانشناسی ندای آرامش (مشکلات جنسی، اعتیاد های رفتاری و مصرفی، زناشویی، خانواده و کودک : منشی اختصاصی: 09128490944

امیر شیرین زاده، مشاور، روانشناس و درمانگر غیر دارویی از مرکز مشاوره دانشگاه تهران و دانشگاه علوم تحقیقات تهران .
در این وبلاگ به بررسی علمی و تخصصی انواع اعتیاد های رفتاری و مصرفی مانند اعتیاد جنسی، قمار، اعتیاد به خودارضایی، سایر اعتیادهای رفتاری می پردازیم

همچنین کارکرد دیگر این وبلاگ، به بررسی اعتیاد های مصرفی چون شیشه، ترامادول، الکل و ... می پردازد.
سعی می کنم تمامی سوالات و نظرات خوانندگان محترم را پاسخگو باشم. اما به هر حال، قبل از درج سوال جدید.
در ضمن بازنشر و کپی مطالب وبلاگ در هر سایت و یا وبلاگ دیگر و یا چاپ آن در مجلات، روزنامه و مقالات و ... بدون ذکر منبع از نظر اخلاقی کاملاً غلط از نظر شرعی حرام و از نظر قانون کپی رایت ممنوع می باشد . تمامی حقوق برای شخص امیر شیرین زاده،کاملاً محفوظ است.
جهت مطالعه سایر نوشتارها می توانید به سایت www.DrRavanshenas.ir مراجعه کنید.

تلفن منشی جهت اخذ نوبت :09128490944
تلفن مرکز مشاوره پنجره زندگی: 22321052

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

سلام.من یک جوان 20ساله هستم و تقریبا یک سال میشه ک تریاک مصرف میکنم چند باری ترک کردم اما متاسفانه دوباره شروع کردم
لطفا بجای پیشنهاد روان پزشک و پزشک و روانشناس و این چیزا ی راه حل دیگه ای برای ترک بگید چون من توی افغانستان زنده گی میکنم و افغانستان دکترش کجا بود اخه
ممنون میشم ی راه حلی إرایه کنید مرسی

پاسخ : سلام . پیغام شما رو در مورد مشکل اعتیادتون به ترامادول مطالعه کردم.
واقعیت اینکه مشکل جدی تر از اونی هست که به راحتی و تنهایی حل بشه.
یکی از نشانه های این جریان هم ترک های متمادی و چند باره شماست که هر بار پس از مدتی مجدد شروع به مصرف کرده اید.متاسفانه هیچ فرمول جادویی من نمیشناسم و هنوز هم کشف نشده که بدون متخصص و یا انجمن های ایمان مدار بتوان ترک دایمی داشت. البته می توانید برای مدت محدودی پاکی موقت جسمی به دست بیارید ولی پس از مدتی به دلایلی که در وبلاگ نوشته شده است، بازگشت شما به مواد مخدر حتمی است.
اما به هر حال، و در صورتی که به هیچ عنوان دسترسی به متخصص ندارید، می توانید از گروههای ایمان مدار و رایگانی چون انجمن معتادان گمنام (NA) ، جمعیت آفتاب ، کنگره 60 و غیره استفاده کنید.
در صورت اقامت در افغانستان می توانید آدرس جلسات رایگان انجمن معتادان گمنام را پیدا کنید. در صورتی که درباره پیدا کردن آدرس جلسات در افغانستان مشکلی داشتید می توانید مجدد ایمیل بزنید.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۲۰:۳۳
امیر شیرین زاده

اقایشیرین زاده من یه مادر ۴۰ ساله هستم که یه دختر ۲۲ ساله دارم و دخترم از ۶ سالگی که من و پدرش از هم جدا شدیم دیگه پدرش ندیده البته تو شرایط بدی بزرگ نشده من برای اینکه دخترم توی خانواده باشه و خودم هم در زمان طلاق سنم کم بود با پدر و مادرم بعد طلاق زندگی کردم و محدوده زندگی امون هم توی نیاوران اینارو گفتم که به شرایطمون کمی اگاه باشید  وتوی خونه ما دخترم تقریبا حرف اول میزد . دخترم امسال مهندسی اس در رشته شهرسازی میگیره متاسفانه من حدود ۴ ماه پیش علف توی اتاقش پیدا کردم و ازمایش دادیم ازمایشش مثبت بود الان ۴ ماهه که تو خونه اس بدون من جایی نمیره و همیشه با همیم اما یه هفته پیش باز به یهویی بردمش ازمایش باز تو اداراش علف و چیزای دیگه مثبت بود خودش که میگه اشتباهه دخترم در سن ۱۸ سالگی معلمش گفت که فکر می کنه بیش فعاله چون تمرکز نداشت و پیش دکتر روانپزشک رفتیم که ایشان هم تایید کردن و قرص ریتالین دادن و بعد ۶ ماه هم قطع کردن اما من تو اتاقش گشتم قرص ریتالین پیدا کردم و انداختم دور و الان مجددا باز قرص ریتالین پیدا کردم پیش مشاور هم میریم اما من چون تنها هستم واقعا نمی دونم دیگه باید چکار کنم نمی دونم الان بچه ام جز معتادها به حساب میاد یانه حتما میدونید الان در چه شرایطی هستم چقدر نگران و مستاصل هستم . ممنونم که جواب ایمیل رو دادید و خوشحالم که با شما و مقالاتتون اشنا شدم که بتونم کمک بگیرم


پاسخ :

سلام. مطلب شما رو با دقت خوندم.
واقعا نمیشه با این شناخت کم و یا از طریق اینترنت و ایمیل راه حل ارایه کرد و با کار درمانی انجام داد.
اما به هر حال به رفتن پیش مشاور و یا روانشناس ادامه بدید ، و اینکه چگونه باید شرایط را مدیریت کنید به عوامل زیادی بسیاری بستگی داره.

و اما این سوال شما که ایا دختر شما معتاد هست و یا خیر ، خیلی خیلی جواب پیچیده ای داره. و بهترین جوابی که برایش وجود داره اینکه هیچکس نمیدونه و نمیشه پیش بینی کرد.
در حال حاصر ، هر چند اشکالاتی در رفتار ایشون وجود داره ولی با چند بار علف کشیدن و یکم ریتالین خوردن، نمیشه به کسی برچسب اعتیاد و معتاد رو زد. اما به هر حال مصرف این موارد میتونه نشون دهنده مشکلاتی در طرز رفتار و زندگی ایشون باشه.که روانشناس و مشاور باید ورود کنند.
اجازه بدید شفاف تر بگم: وقتی ما میگیم شخصی معتاده که شدیدا در زمینه های عاطفی، اجتماعی، شغلی ، تحصیلی، اخلاقی، جنسی،فیزیکی و ... با افت های جدی و محسوس، و یا اشفتگی های شدید رو به رو بشه. حالا خودتون بررسی کنید که ایا ایشون یک معتاده و یا یک دختر جوون هستش که گاهی شیطنت های خطرناک و خط قرمزی میکنه. و البته عواقبی هم داره.
یک نمونه دیگه، تفاوت افرادی است که گاهی اوقات در سفرها و یا میهمانی ها سیگار می کشند، اما این گروه همیشه سیگار نمی کشند و نمیشه اونها رو با گروهی که اعتیاد و اجبار به مصرف سیگار دارند دانست.
اما بزرگترین سوال اینکه دختر شما جز کسانی است که فقط کمی تفریح می کنند و یا جز کسانی که چند سال دیگه تمام زندگیشون رو فدای لذت مصرف مواد مخدر و ... میکنن. هیچکس نمیتونه جواب صد درصد بده. اما ب نطر میاد دختر شما ب گروه دوم نزدیک تره. اما بازم نمیتونیم با قطعیت بگیم.
این دو تا گروه با هم خیلی فرق دارن، گروه اول مانند خیلی از کسانی هستند که در کشورهای خارجی گاهی مشروب میخورند و ماری جوانا میکشند ولی زندگی هم میکنند. و گروه دوم کسانی هستند که الکلی می شوند و یا از مصرف الکل و ماری جوانا به مصرف کوکایین و  .. . روی می اورند و الکلی و معتاد می شوند.
در کل، چند سال اینده مشخص میکنه شرایط رو ، اما از الان شروع به انجام اقدامات لازم کنید.
در پایان یاداور شوم که گرفتن ازمایش برای ایشون رو چندان کار درستی نمی دونم.

در مورد اپدیت وبلاگ، متاسفانه فعلا راه حلی برایش ندارم و در فرصت های بعدی ، فکر میکنم در موردش.

اگر اجازه بدید، این گفتگو را در اینترنت منتشر کنم ، چرا که ممکن است کمک بسیاری برای دیگران در شرایط مشابه باشه.
نکته : این پرسش و پاسخ با اجازه سوال کننده منتشر شده است. اسامی و بعضی از مشخصات خصوصی جهت حفظ هویت فرد، حذف شدند.
ایمیل من جهت پرسش سوالات : shirinzadeh@yahoo.com

با تشکر. شیرین زاده - روانشناس و مشاور
۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۳
امیر شیرین زاده
لطفاً در صورتی که قصد گرفتن وقت مشاوره حضوری و یا تلفنی را دارید نکات زیر را به دقت مطالعه کنید :

مطالب وبلاگ به گونه ای نگارش شده است که بسیاری از سوالات شما در آن پاسخ داده شده است ، لذا در ابتدا مطالب وبلاگ را به طور کامل بخوانید و اگر جواب سوال خود را نگرفتید و یا نیازمند مشاوره حضوری و یا تلفنی هستید اقدام نمایید. مشاوره حضوری درمرکز مشاوره و روانشناسی پنجره زندگی واقع در غرب تهران ( نزدیک مترو صادقیه ) صورت می گیرد. . در صورتی که ساکن  شهرستان و یا خارج کشور هستید و یا به هر دلیلی امکان مراجعه حضوری را ندارید می توانید از مراجعه تلفنی، و یا اسکایپ استفاده نمایید. برای دریافت وقت روانشناسی لطفاً به نکات زیر توجه نمایید : 


اصل رازداری در تمامی اصول حرفه ای کار روانشناسی و مشاوره رعایت می شود. هویت شما و یا عزیزانتان کاملاً محفوظ خواهد بود.
تماس با منشی تنها در ساعات کاری و روزهای غیر تعطیل صورت پذیرد.
در صورت عدم پاسخگویی تلفن ثابت مرکز مشاوره، با تلفن منشی تماس بگیرید.

لطفا" نوشته تا جای ممکن ابتدا مطالب وبلاگ را مطالعه کنید.


تلفن مرکز روانشناسی و مشاوره پنجره زندگی : 
441 56 440 -021
تلفن منشی مرکز مشاوره جهت اخذ وقت :
67 37 558 - 0919

با تشکر . شیرین زاده - روانشناس و درمانگر
۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۱۹
امیر شیرین زاده