بررسی علمی و روانشناسی اعتیادهای رفتاری و مصرفی

مرکز مشاوره و روانشناسی ندای آرامش (مشکلات جنسی، اعتیاد های رفتاری و مصرفی، زناشویی، خانواده و کودک : منشی اختصاصی: 09128490944

بررسی علمی و روانشناسی اعتیادهای رفتاری و مصرفی

مرکز مشاوره و روانشناسی ندای آرامش (مشکلات جنسی، اعتیاد های رفتاری و مصرفی، زناشویی، خانواده و کودک : منشی اختصاصی: 09128490944

امیر شیرین زاده، مشاور، روانشناس و درمانگر غیر دارویی از مرکز مشاوره دانشگاه تهران و دانشگاه علوم تحقیقات تهران .
در این وبلاگ به بررسی علمی و تخصصی انواع اعتیاد های رفتاری و مصرفی مانند اعتیاد جنسی، قمار، اعتیاد به خودارضایی، سایر اعتیادهای رفتاری می پردازیم

همچنین کارکرد دیگر این وبلاگ، به بررسی اعتیاد های مصرفی چون شیشه، ترامادول، الکل و ... می پردازد.
سعی می کنم تمامی سوالات و نظرات خوانندگان محترم را پاسخگو باشم. اما به هر حال، قبل از درج سوال جدید.
در ضمن بازنشر و کپی مطالب وبلاگ در هر سایت و یا وبلاگ دیگر و یا چاپ آن در مجلات، روزنامه و مقالات و ... بدون ذکر منبع از نظر اخلاقی کاملاً غلط از نظر شرعی حرام و از نظر قانون کپی رایت ممنوع می باشد . تمامی حقوق برای شخص امیر شیرین زاده،کاملاً محفوظ است.
جهت مطالعه سایر نوشتارها می توانید به سایت www.DrRavanshenas.ir مراجعه کنید.

تلفن منشی جهت اخذ نوبت :09128490944
تلفن مرکز مشاوره پنجره زندگی: 22321052

بازگشت به مصرف پس از قطع مصرف

سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷ ب.ظ

پرسش : 

من تا به حال چند بار ترک کرده ام اما باز هم دوباره شروع کرده ام . اما این بار جدا" ترک کردم . چیکار کنم که دوباره شروع نکنم ؟


پاسخ:

بسیاری از کسانی که مشکل اعتیاد به مواد مخدر دارند دچار این سیکل معیوب و تکراری می شوند. تعدادی از افراد بارها و بارها ترامادول را ترک می کنند ولی دوباره به روزهای مصرف خود باز می گردند . 

تجربه بالینی ما نشان می دهد در مورد افرادی که قرص ریتالین و یا متادون و دتا نیز مصرف می کنند این سیکل معیوب با قدرت و شدت بیشتری وجود دارد.

علت این است که به طور کامل سیکل درمانی را کامل نکرده اید. . چون همونطور که نوشتم اعتیاد دو تا جنبه داره . یکی جسمی و یکی فکری و روانی . با ترک جسمی فقط قسمتی از مشکل حل میشه و بعد فکری رو هم باید روش کار کرد .  بهترین و عملی ترین روش  برای ترک ،  مراجعه به یک روانشناس آشنا به موضوع اعتیاد هستش . شرکت منظم در جلسات گروهی و یا جلساتی که روانشناس برای شما در نظر می گیرد کمک زیادی میکنه . 

شما برای ترک دایم و در حالت ترک باقی ماندن باید 3 مرحله را در پیش رو دارید :
مرحله اول اینکه شما به خاطر چه مشکلی اصولاً به مصرف مواد مخدر ( ترامادول ، متادون ف دتا یا هر چیز دیگه ای ) دست زده اید و حل این مشکل ؟؟؟
مرحله دوم شناسایی وضعیت کنونی شماست . اینکه آیا به دارو درمانی نیاز دارید ؟ نیاز به روانشناس و یا روانکاوی دارید ؟ و یا نیازمند یک روانپزشک هستید ؟ 
مرحله سوم پس از ترک است که شما چگونه باید بدون مواد مخدر (ترامادول ، بایمادول ، ریتالین ، متادون ، دتا ... مواد مخدر هستند ) زندگی کنید ؟ چگونه باید با مشکلات خود رو به رو شوید و در کل به مشکلات بعد از ترک می پردازه.
متاسفانه اکثر افراد راه را اشتباه می روند و برای همین خیلی سریع پس از مدتی پاکی جسمی ، مجدداً به دام وسوسه های فکری افتاده و مصرف می کنند .
اصلی ترین علت شروع مجدد مصرف ترامادول پس از ترک جسمی ، عدم آشنایی فرد با ترک فکری هستش . شما جسم خود را با انواع روشها از مواد مخدر پاک می کنید اما وسوسه ها ، اعتیاد فکری و مشکلات بعدی را سر جای خود باقی می گزارید و همین عامل علت اصلی سو مصرف مجدد ترامادول و یا شروع کردن اعتیادی دیگر است.
همچنین لازم است بررسی شود که شما چرا پس از قطع مصرف جسمی مجدداً شروع به مصرف می کنید .
با تشکر
شیرین زاده - روانشناس و پژوهشگر حوزه علوم انسانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی